19 Ağustos 2009 Çarşamba

AROG - ALİ G InDaHOUSE - HOT FUZZ - YOUNG FRANKENSTEIN





SENİNLE ONLAR ARASINDA BİRAZ FARK VAR

Baştan belirteyim, karşılaştırmalara karşıyım. Bilmem A B'den daha komiktir, X Z'den daha zekidir, bla, bla, bla... Hiç hazzetmem. Üstelik konu sinema olunca kaplan kesilirim. Çünkü herkesin başarısı ve hatası kendine hastır, kimse kimseden ne eksiktir ne de fazla. Ama örnek babında bu karşılaştırma işine girmek mecburi oluyor. Mesela Cem Yılmaz birçoklarımız gibi bana göre de dünyanın en komik, zeki ve yaratıcı insanlarından biri. Üstelik de, sinemayı sadece bir para basma makinesi olarak görmeyip bu alanda iyi birşeyler yapmak isteyen biri. Çektiği GORA filmine çamur atanlardan da değilim, aksine filmi eğlenceli bulmuştum. Bu sebeple AROG filmi vizyona girdiğinde hiç komik değil, bu sefer güldüremedi lakırdılarına pek de itibar etmemiştim. Ne de olsa izleyenlerin çoğu odundu ve odunu güldürsen ne olur, güldürmesen ne olur diye düşündüm. Ama gel gör ki filmi izleyince ben de o orman tayfasına katıldım. Film bazı yerlerde tebessüm ettirse de hiç bir zaman sizin koltuğunuzda gülmekten sallanmanıza neden olmuyordu.
Bu sebeple, Ali G filmine bakarsak, aradaki farkı görebiliriz. Ali G çok mu iyi bir film, hayır. Sacha Baron Cohen'in beyni Cem Yılmaz'dan daha mı iri, pek sanmıyorum. Fakat Ali G'de ne var? Şu var, Ali G ve Sacha Baron Cohen bu filmin bir komedi filmi olduğunu ve ilk amaçlarının güldürmek olduğunu bir an olsun aklından çıkarmıyor. İyi bir filmden ziyade komik bir film olması için uğraşılıyor. Bu uğurda gerekirse kaliteden ödün veriliyor. Ama güldürüyor mu, evet hem de son saniyesine kadar. Hımm, bunu geçip ben bu kadar tuvalet mizahı yapamam diyorsanız o zaman geriye Hot Fuzz veya Young Frankenstein'a benzer filmler olmak gibi bir seçenek de karşınıza çıkabilir. Ama bu o kadar da kolay bir iş değildir. Bir türle komediyi birleştiriyorsanız, o türü yiyip yutmanız ve daha da önemlisi o türe deli divane olmanız gerekir. Tıpkı Hot Fuzz'da normalde burun kıvırdığımız polis-aksiyon ikilisi filmlerinin gerçekten yürekten sevilmesi ve Young Frankenstein'da tüm o korku, vampir filmleri külliyatının özümsenmiş olması gibi. Yoksa suyu çıkmış bir 2001 göndermesini veya Vanilla Sky maskesini gösterme daha iyi.

Hiç yorum yok: